Damme Drinkt – virtuele toer

Geschatte leestijd: 3 minuten

Het Brugse Ommeland is rijk aan diverse brouwerijen en veel van hun producten zijn internationaal geprezen. Om West-Vlaanderen kennis te laten maken met bier van hier, heeft JCI Damme een bijzondere verkenningstocht opgezet. 

Junior Chamber International (JCI) is een internationale organisatie van leiders, ondernemers en actieve burgers tussen 18 en 40 jaar. Door hun engagement, vriendschap en het realiseren van creatieve projecten groeien zij uit tot toekomstgerichte voortrekkers. JCI is wereldwijd aanwezig via meer dan 6 000 lokale afdelingen, verspreid over meer dan 100 landen.

Lokale handelaren ondersteunen

Daarom zet JCI Damme een virtuele tour langs 6 brouwerijen op, terwijl gelijktijdig de bieren thuis geproefd kunnen worden. Kurt Gunst voorziet tekst en uitleg bij de beelden vanuit de volgende brouwerijen:  

  • Vliegende Paard Brouwers;
  • Brouwerij Rostune;
  • Siphon Brewing;
  • Bryggja brewery;
  • Damme Bier;
  • Viven

Virtuele tour

De virtuele tour kan je op Vaderdag volgen via de livestream op de Facebook pagina van JCI Damme. Je kan er zelfs vooraf alvast genieten van een aantal andere beelden vanuit deze brouwerijen. De opbrengst gaat naar een jobbeurs die ze in het najaar organiseren, waar ze werkzoekenden zullen coachen naar de juiste skills en tegelijk bedrijven begeleiden naar de juiste profielen.

Bierpakketten

  • Pakket 1: 6 bieren, droge worst en 1 soort noten voor 29 EUR
  • Pakket 2: 12 bieren, droge worst, 2 soorten noten en een potje salsa voor 55 EUR
  • Pakket 3: 19 bieren, droge worst, 2 zakjes noten, salsa dip en 2 bijhorende glazen voor 79 EUR

Enkel lokale producten

Niet enkel de bieren zijn lokale producten, maar ook de rest van het pakket is zorgvuldig gekozen bij de lokale handelaars. De salsa komt van een jonge start-up namelijk Rascle Tastebuddies. De lancering van dit product was voorzien in maart tijdens de Horeca Expo Tavola in Kortrijk, echter gooide de corona-uitbraak grondig roet in de plannen.

Momenteel wordt er volop op zoek gegaan naar financiële middelen (onder andere via crowdfundcampagnes), maar graag willen ze de jonge ondernemer Niels Wyckstandt (28) extra ondersteunen. Via deze actie willen ze hen een extra duwtje in de rug geven tijdens deze moeilijke tijden voor een jonge start up.

De noten komen van TNUTS – eveneens een jonge start-up van James Van De Velde en Ilse Bisschop die hun vers gebrande noten aanbieden in de Ezelstraat te Brugge, op de markten in Brugge, Oostkamp en Aalter en op hun webshop.  Tenslotte komen de droge worsten van alle slagerijen actief in Damme en Beernem.

Het initiatief past in het project Back-to-Business – het jaarthema van JCI Damme dit jaar. Als ondernemende jongeren willen ze de wereld positief vooruit helpen en lokaal ondernemerschap met topproducten is voor velen van ons heel belangrijk. Met ‘Back-to-Business springen ze tevens op de digitale trein, wat door de corona-crisis extra gestimuleerd wordt.

Pakket 1
Pakket 2
Pakket 3

Link om een pakket aan te kopen: https://www.dammedrinkt.be/

Ontvang foodpairingtips via onze nieuwsbrief!

Ontvang foodpairingtips via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
Share via
Copy link
Powered by Social Snap