BREWbootcamp22

Editie 3 @ brouwcompagnie Rolling Hills

Editie 3 van de BREWbootcamp in een organisatie van BREWED, de mobiele brouwacademie wordt een stevige 3-daagse vol ontdekking & socializing in een échte (commerciële) microbrouwerij. Je maakt als groot bierliefhebber op een toegankelijke manier kennis met de theoretische basisbeginselen van het bierbrouwen.

Je leert de noodzakelijke labotechnieken, je gaat aan de slag als leerling-brouwer & maakt kennis met de ingrediëntenmarkt en leert een eigen bierrecept creëren. Als toemaatje word je ingewijd in de wereld van sensory tasting – de basis om (off-) flavors in bier te leren herkennen. Met een beetje geluk moet er in de brouwerij ook gebotteld worden. Degusteren hoort er natuurlijk ook bij.

De drie broers Karel, Edward en Antoon van brouwcopagnie Rolling Hills zijn de gastheren. Ze demonstreren een staaltje creativiteit met oude zure bieren. 

Alle technieken die op schaal van een microbrouwerij toegepast worden, gelden uiteraard ook in een huisbrouwerij. 

Alles gebeurt onder deskundige begeleiding van Peter Croonenberghs. Met een jarenlange ervaring als hobbybrouwer, microbrouwer en industrieel brouwer weet hij als geen ander een goede vertaalslag te maken van theorie naar praktijk.

BREWbootcamp 2022

Wat staat er op de agenda

  • theoretische uitleg van brouwmeester (met syllabus)
  • labotechnieken met low cost labomaterialen basis sensory tasting 
  • interventie van Brouwland, leverancier van brouw-ingrediënten en brouwapparatuur
  • brouwen in de microbrouwerij
  • drank, lunches & degustaties
  • goody bag van Brouwland
  • bierpakket om thuis na te genieten

Inschrijven

Prijs is 475 euro, (incl) maar als je er snel bij bent tot eind mei kost het je slechts 450 euro. Kom je met twee dan krijg je 10% korting op het volledige bedrag zolang er plaatsen beschikbaar zijn. Inschrijven kan op de website van BREWED.

Ontvang foodpairingtips via onze nieuwsbrief!

Ontvang foodpairingtips via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
Share via
Copy link
Powered by Social Snap